12. nädal - Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

12. nädalateema fookuses on inimene ja arvuti ning nendevaheline kommunikatsioon. Sellega seonduvalt on ülesandeks tuua veebist üks positiivne ning üks negatiivne näide kasutatavusest.

Kasutatavuse all saab silmas pidada teatud eseme kasutusmugavust ja lihtsust. Eelnevaga seonduvalt on J. Nielsen kasutatavuse defineerimiseks välja toonud peamised omadused:

- õpitavus
- tõhusus
- meeldejäävus
- vead/ veakindlus
- rahulolu
- kasulikkus

Võttes võrdluseks Eestis kasutavatae internetipankade kasutatavust veebis, võiksin välja tuua erinevad positiivsed ning negatiivsed kogemused erinevae pankade osas. Kasutan võrdluses Swedbank, Nordea(Luminor) panka ning SEB panka.

Positiivne
Swedbank: Mugav sõlmida erinevaid kindlustusi, k.a liikluskindlustust, kaskot. Üsna kasutajasõbralik ning lihtsasti üles leitavad teenused. Pank kontrollib, et nimi ja kontonumber klapiks, et ei tekiks väärülekandeid. Pangasisesed maksed toimivad kiirelt.
SEB: Võimalus kasutada erinevaid raha planeerimise ning säästmise programme. Veeb on samuti kasutajasõbralik. Võimalik sättida endale sobivad kategooriad esilehele.
Nordea: Erinevalt teistest pankadest, on seal võimalik mitu makset üles panna, ning need korraga allkirjastada ning tasuda. Võimalus kasutada koodirakendust, ID kaardi asemel, autentimiseks.


Negatiivne
Swedbank: Teenustasu iga makse eest k.a kindlustuse eest tasumisel.
SEB: Ei kontrolli nime ja kontonumbri vastavust, esialgu raske orienteeruda.
Nordea: Ei kontrolli nime ja kontonumbri vastavust, suuremaid summasid on võimalik üle kanda  ainult tööpäeviti, panga kinnitusega. Leht on ajale jalgu jäänud ning aeglane.






Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

11. nädal - Arendus- ja ärimudelid

14. nädal - Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid